Dieta ketogeniczna niebezpieczna dla zdrowia!

Dieta ketogeniczna była dla mnie zaskoczeniem. Początkowo myślałam, że to tylko smalec i ociekające tłuszczem mięso. Nie wiedziałam wtedy jak bardzo jestem w błędzie. Przypadkowo trafiłam na kilka sensownych artykułów, które odkryły nowe oblicze keto diety. Postanowiłam poszerzyć horyzonty. Szczególnie, że akurat szukałam skutecznego i zdrowego sposobu na walkę z kilogramami. Ku mojemu zaskoczeniu, założenia diety ketogenicznej, znacznie różniły się od moich pierwotnych przekonań. Jak się później okazało, istnieją dwie wersje diety „clear keto” i „dirty keto”. Pierwsza, poza utratą kilogramów, daje także szereg korzyści prozdrowotnych. Druga zaś, poza potencjalną utratą kilogramów, może być wręcz niebezpieczna dla zdrowia.

Dieta ketogeniczna jest zdrowa, ale…

Przeglądając fora internetowe, drżałam na widok fotek wrzucanych przez niedouczonych ketomaniaków. Mięcho z hamburgerów Mc Donalds’a, skrzydełka KFC, boczki, parówki, kiełbachy, gotowe, grillowe mięso z marketu, topione sery, wszystko smażone na głębokim tłuszczu i masa innych świństw, pozbawionych warzyw oraz zdrowego rozsądku. Propagując takie podejście, można wyrządzić szkody nie tylko sobie, ale także tym, którzy dopiero zaczynają swoja przygodę z dietą ketogeniczną. Czy utrata paru kilogramów kosztem zdrowia to dobre rozwiązanie? Zdecydowanie nie.

Dieta ketogeniczna z założenia jest dietą bardzo nisko węglowodanową, a z drugiej strony zaleca się różnorodność. 50% zawartości talerza powinny stanowić warzywa. Na początku trzeba zadać sobie sporo trudu aby skomponować zdrowy, nisko węglowodanowy, a przy tym wysokotłuszczowy i do tego smaczny posiłek. Świeżaki się w tym gubią, a potem płyną zapominając, że ta dieta ma uzdrowić, a nie rujnować zdrowie.

Nie raz próbowałam znaleźć gotowy, przykładowy jadłospis idealny na keto adaptacji (czyli taki w którym jest 5% węgli, 15% białka i 80% tłuszczu), chociaż na kilka dni – niestety bezskutecznie. Wertowałam wiele przepisów, ale w większości makro nijak się ma do tych założeń. Co wtedy? Trzeba znaleźć sposoby na podbicie tłuszczu w diecie. Jak to zrobić dowiesz się  już wkrótce.

Najczęściej popełniane błędy na diecie ketogenicznej?

– intensywna obróbka termiczna (smażenie w wysokiej temperaturze)

– spożywanie produktów wysoko przetworzonych
– żywność obfita w chemiczne dodatki
– brak warzyw w diecie (dowiedz się jakie warzywa możesz spożywać na diecie ketogenicznej tutaj)
– nadmiar białka w diecie
– zbyt niska kaloryczność posiłków
– doprowadzanie do silnego głodu (zgubne przy większości diet)
– robienie zakupów spożywczych na głodzie (głód dla początkujących to szczególnie kiepski doradca)

 

 

Author: Karolina Pasjonuję się zdrowym odżywianiem, naturalnymi metodami leczenia i wszystkim co integruje dobrą kondycję, samopoczucie, zdrowie i wygląd. Wyznaję zasadę, że im bliżej natury tym lepiej, a im mniej chemii tym zdrowiej.

Pasjonuję się zdrowym odżywianiem, naturalnymi metodami leczenia i wszystkim co integruje dobrą kondycję, samopoczucie, zdrowie i wygląd. Wyznaję zasadę, że im bliżej natury tym lepiej, a im mniej chemii tym zdrowiej.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie będzie publikowany.*